Статистика на заявките в Google Adwords. Статистика на заявките за търсене на Yandex, Google и Rambler, как и защо да работите с Wordstat Определете честотата на заявките в Yandex

Можете да разберете честотите на Wordstat ръчно, но това е дълго и неудобно. За да се ускори работата, има парсери: настолни програми, разширения на браузъра, облачни услуги и скриптове. Всички те са сходни - има само разлики в нюансите на работа. Собственият се появи в системата PromoPult. Ние разбираме как работи и с какво е по-добър от аналозите.

Основни характеристики на Wordstat Parser в PromoPult:

  • масова проверка на честоти от лявата колона на Wordstat за посочените фрази;
  • зареждане на фрази като списък или използване на XLSX файл;
  • възможността за анализ на честотата във всеки регион на Yandex;
  • отчитане на типа съвпадение при синтактичен анализ (оператори " фраза«, «! фраза" и [ фраза]);
  • запазване на всички отчети "в облака".

Характеристики на услугата:

  • неограничен брой заявки за търсене при проверка наведнъж;
  • събиране на честоти онлайн - няма нужда от инсталиране на софтуер;
  • няма нужда да създавате фалшиви акаунти в Yandex специално за изтриване или риск за собствените си акаунти;
  • няма нужда да използвате прокси сървъри и да въвеждате captcha;
  • сумиране в отчета на честотите за посочените региони или разбивка за всеки регион;
  • висока скорост на анализ;
  • лесен за следване отчет във формат XLSX.

Малко теория: защо трябва да знаете честотите на ключовите думи?

Основната причина за събиране на честоти е прогнозиране на трафика. Знаейки колко пъти потребителите са се интересували от определена фраза, можете грубо да изчислите колко кликвания ще получи даден сайт, ако заеме N-та позиция в търсенето.

Как работи на практика:

  • съставили сте списък с ключови фрази, които планирате да рекламирате;
  • за фразата, за която планирате да оцените трафика, определете честотата (например " купете тахта в Москва"- 2852);
  • разберете стойностите на CTR в зависимост от позицията в търсенето (приблизителни данни за разпределението на CTR могат да бъдат намерени в отворени източници, но ако вашият сайт работи поне няколко месеца, тогава по-точни данни са налични в отчетът на Yandex.Webmaster „Заявки за търсене“ / „История на заявките » / индикатор: «CTR на позиции, %»);
  • направете прогноза за трафика за ТОП-10 (за да направите това, умножете честотата по CTR и разделете на 100%; например, ако CTR на позиции 2-3 е 25%, тогава прогнозираният трафик при достигане на тази позиция е : 2852*25/100 = 713).

Втората причина за събиране на честоти е пресяване на "боклук" фрази. Това са фрази, чиято честота клони към нула и няма смисъл да се включват в съществуващи страници (да не говорим за създаване на нови страници за тях).

Кои фрази се считат за "боклук"? Всичко зависи от темата. Например, ако темата е тясна, има малък трафик (например за ключовите думи " закупуване на апарат за ЯМР" или " Ремонт на Vertu”), и всеки потребител си струва теглото си в злато, тогава можете да оставите фрази с честота 1. За магазините за масов пазар се филтрират заявки с честота под 5. А за информационни сайтове честота 10- 20 може да е долната граница. Основното нещо е да не прекалявате с изтриването на ненужни фрази, в противен случай съществува риск от загуба на трафик за нискочестотни заявки, което понякога възлиза на 70-80% от общия трафик.

Друга причина за прецизиране на честотите е изграждане на йерархия от заявки на страницата. По-чести заявки се добавят към Заглавие и H1, а раздели и подсекции се формират под по-рядко срещани заявки.

Да популяризирате уебсайт автоматично? Със SEO модула от PromoPult е реално! Вътрешна оптимизация, изграждане на връзки, попълване на съдържание - всичко това е автоматизирано с няколко кликвания. Просто трябва да контролирате резултата. Готов? !

Заявката за търсене е заявката, която потребителят въвежда в търсенето:

Честотата до голяма степен се дължи на предмета и сферата на дейност, както и на региона, сезонността и търсачката.

Можете да проверите честотата с помощта на Yandex.Wordstat.

Видове заявки за търсене според тяхната честота

  • Как да изберем нискочестотни заявки? Вземете всичко, което показва Wordstat, до 1 шоу на месец. Колкото повече ниски честоти има в началото на работа, толкова повече трафик ще има.
  • Как да насърчаваме нискочестотни заявки? Това са най-простите и най-неизискващите заявки, те не трябва да бъдат подкрепени с връзки - просто трябва да създадете подходящо съдържание: напишете статии, новини, продуктови карти, които най-смислено и точно ще отговорят на въпроса на потребителя.
  • Трафикът за такива заявки ще започне да расте незабавно, но може би бавно: заявките са с ниска конкуренция, резултатите може да не са впечатляващи в началото, но колкото повече такива заявки се въвеждат в сайта, толкова по-висок ще бъде неговият трафик в крайна сметка. .

Има силно конкурентни нискочестотни заявки, но рядко - главно в тесни търговски ниши с висока конкуренция. Тоест има много малко хора, които въвеждат такива заявки, няма да е лесно да изведете сайта на върха, но ако потребител дойде на вашия сайт, най-вероятно той ще стане купувач.

Средночестотни заявки, тяхната концепция и характеристики

Средночестотни запитвания - колко? Средните са малко по-популярни от ниските. Средночестотните и нискочестотните заявки са в основата на популяризирането на уебсайта, тъй като те са най-много. Използвайки и двете групи заявки, можете да постигнете оптимална посещаемост при ниска инвестиция.

По-трудно е да се популяризира сайт на търговски среден клас, отколкото на информационни, и това трябва да се вземе предвид: търговските заявки се продават и конкуренцията за тях е по-висока. За заявки със средна честота броят на офертите съответства на нивото на търсене: наистина има много сайтове, които се популяризират главно от средния клас. Например в интернет предлага повече от една компания "купете евтини пластмасови прозорци", така че бъдете готови, че работата по сайта в този случай може да отнеме много време.

Високочестотни заявки, тяхната концепция и характеристики

Какви заявки се считат за високочестотни? Тези, които потребителите въвеждат в търсенето най-често - повече от 1000 пъти на месец, например:

Високочестотните заявки са произволно голямо разнообразие и общ брой опции: има не само информационни и търговски, но и маркови заявки, които получават много голям трафик. Но такива заявки са изключително силно конкурентни, така че заявките с най-висока честота са най-скъпите във всички отношения.

Друг недостатък на високочестотните заявки в Yandex и Google не е най-високата реализация: не е ясно какво иска потребителят, когато въвежда заявка в лентата за търсене "екран на лаптоп". Има ли нужда от информация за грижи, адреси на сервизи, където може да бъде ремонтиран или заменен, или някакви технически спецификации? И съдържанието на страницата може изобщо да не е това, което търси.

  • Как да определите високочестотна заявка или не? Използвайте същия Yandex.Wordstat.
  • Как да насърчаваме високочестотни заявки? Дълго и скъпо. За да стигнете до върха на резултатите от търсенето, ще трябва да работите дълго и упорито на сайта, като инвестирате впечатляващо, включително финансово. Трябва да се има предвид, че по-специално най-високочестотните заявки (Yandex или Google - няма значение) са огромен поток от аудитория, включително нецелеви, и изключително висока конкуренция.

Какви заявки е най-добре да изберете за промоция?

Какви заявки - нискочестотни, средночестотни или високочестотни - трябва да се събират за оптимизиране на вашия интернет сайт за търсачки? Идеалните заявки за промоция са с ниска честота и висока конкуренция, но това рядко е сбъдната мечта за оптимизатора и клиента. Следователно кои заявки е по-добре да изберете за вашия сайт зависи от самия сайт.

Ако SEO не е направено преди, сайтът не е оптимизиран и сте само в началото на пътуването, тогава трябва първо да поемете ниските честоти и да работите върху тях, като постепенно свързвате средните и високите честоти.

Ако сайтът е максимално оптимизиран за средни и ниски нива, вземете високите.

Според вектора за оптимизация можете също да изберете заявки за промоция:

  • ако сайтът се развива за търсене в посока или област като цяло, използвайте HF;
  • ако трябва да привлечете целеви посетители, които търсят една или повече области от работата на вашата компания, използвайте повече среден клас;
  • ако имате нужда от висока конверсия и ръст на продажбите, фокусирайте се върху ниските честоти.

Честота на търсене. Как да определите честотата на заявка в Yandex

В нашата статия за видовете заявки за търсене беше казано, че заявките са разделени на HF, MF, LF и MLF. Можете да прочетете повече за всички видове в статията - Видове заявки за търсене. Днес бих искал да говоря за това как да проверя честотата на заявка и да разбера към какъв вид принадлежи. Ще разгледаме най-удобния начин за проверка - използването на услугата Yandex Wordstat или избора на думи на Yandex. Тази услуга е предназначена да показва статистически данни за заявки за търсене в тази система.

Честота на заявките в Yandex PS

Търсачката Yandex, в допълнение към основните си функции за потребителите - търсене на сайтове за отговор на въпроси, има отлична услуга за собствениците на сайтове, която ви позволява да разберете колко популярна е дадена заявка, тоест да определите нейната честота.

Честота на търсене - това е броят пъти, когато потребителят въвежда конкретна заявка в търсачката за определен период от време (в Yandex за 1 месец). Тоест, когато проверяваме заявката „Апартаменти в Москва“ за нейната честота, ще разберем колко пъти месечно потребителите са въвели тази фраза в реда за търсене.

Определете честотата на заявката

Както бе споменато по-горе, имаме 4 вида заявки за търсене: високочестотни, средночестотни, нискочестотни, микро-нискочестотни. Сега е време да се научите как да го идентифицирате. Имаме нужда от услугата Wordstat - wordstat.yandex.ru. Също така си струва да се отбележи, че за да използвате тази услуга, трябва да се регистрирате в самия Yandex (достатъчно е да имате пощенска кутия). Услугата е напълно безплатна, което е добра новина.


Както можете да видите, страницата има само адресна лента за въвеждане на заявка и няколко допълнителни функции. В момента се интересуваме от определяне на честотата на заявката. За да направите това, въвеждаме необходимата заявка в реда за търсене и получаваме резултата. Например вземете заявката "Политика новини".


Както можете да видите, тази заявка за търсене има 23 473 импресии на месец. Съответно искането е висока честота. Също така в лявата колона можете да видите заявки в Yandex, които съдържат тази фраза, а подобни заявки се показват в дясната колона.

Така че, нека да разгледаме отново кои заявки ще имаме с висока честота и кои принадлежат към други типове.

Заявка с висока честота - повече от 5000 импресии на месец

Средночестотна заявка - от 500 до 5000 импресии на месец

Заявка с ниска честота - от 50 до 500 импресии на месец

Микро нискочестотна заявка - По-малко от 50 импресии на месец.

важно!Тези цифри не са точни и честотата на заявка за търсене за определен вид може да варира в зависимост от темата. Например, за някои теми заявките с повече от 10 000 импресии на месец ще бъдат с висока честота.

Нека се опитаме да въведем микро-нискочестотна заявка в Wordstat. Например "коронарен байпас изследване"


Както можете да видите, в Yandex такава заявка се въвежда само 35 пъти на месец и трябва да бъде приписана на MNP. Промоцията за такава заявка е най-простата, но броят на посетителите на сайта ще бъде много малък.

важно!Данните, които виждате в колоната „импресии на месец“, не са точни. Yandex ви предоставя информация за всички заявки, които съдържат тази фраза.

Например молбата "Зъболекар Москва"- 500 импресии на месец. Но тези импресии ще включват и заявки „Зъболекар у дома в Москва“, „Платен зъболекар Москва“и други. За да определите точния брой записи, трябва да използвате допълнителните функции на Wordstat. Как да направите това, ще разгледаме по-долу.

Определяне на броя на точните и морфологични срещания на заявка

Показаните по-горе резултати, както вече беше споменато, не дават точна картина за конкретна заявка. За да определим точното появяване на думи в Wordstat, трябва да използваме някои допълнителни функции.

Да вземем заявката "Купете мотопед".


Както можете да видите, тази заявка има 105 048 импресии на месец. Тези впечатления обаче ще включват фразите „Купувам употребяван мотопед“, „Купувам мотопеди Алфа“ и др.

За да определим точното появяване на заявка за търсене, трябва да поставим заявката в кавички.


Както можете да видите, тази заявка получи само 4400 импресии. Това е броят пъти, когато потребителите въвеждат тази заявка в Yandex на месец. В същото време 4400 импресии включват морфологични промени в тази заявка. Тоест, тук са резултатите от заявките „Купете мотопеди“, „Купете мотопед“, „Купете мотопед“и други.

За да получите точния брой импресии за заявка в определена форма, време и падеж, трябва да предхождате всяка дума в тази заявка с удивителен знак.Семантично ядро ​​- какво е това

Този преглед представя онлайн услуги за проверка на плътността на ключовите думи на страницата. Този индикатор трябва да се провери, за да се уверите, че текстът не е спам с ключови думи и плътността на необходимите думи на страницата ще позволи на сайта да бъде в ТОП на търсачките.

Като цяло, плътността на ключовите думи не трябва да надвишава 5%, но в някои теми може да бъде по-висока.

Безплатни онлайн услуги за проверка на плътността на ключовите думи

  1. http://istio.com/rus/text/analyz/ е добра услуга за анализиране на съдържанието на уебсайтове. При изчисляване на плътността може да допусне малки грешки, поради факта, че не знае някои думи и смята техните словоформи за различни думи. Самата услуга зарежда текста от посочения URL, което е много удобно. Според нас дава най-правилния резултат за SEO специалистите.
  2. http://seop.ru/services/page_analyzer_2.html - най-пълният анализ на съдържанието: той проверява плътността на думите не само в текста, но и в мета таговете. Също така проверява заглавието за съответствие с текста на страницата. Автоматично изтегля текст от посочения URL адрес. За разлика от услугата Istio.com, той изчислява плътността, без да отчита стоп думите, поради което показателят за плътност е малко по-висок, отколкото при отчитане на стоп думите. Как да изчислим плътността на ключовите думи в сайта - като вземем предвид стоп думите или не - всеки SEO решава сам.
  3. http://advego.ru/text/seo/ - в тази услуга можете да проверите плътността на ключовите думи, но текстът трябва да бъде добавен ръчно (копиран от сайта). Не е удобно. Услуга Плюс - проверка на текста за граматически грешки.
  4. http://seobuilding.ru/keyword-density-analyzer.php - проверява плътността на ключовете, не само думи, но и популярни фрази, които се срещат в текста. Можете да зададете допълнителни настройки в услугата - това е плюс, но за начинаещите може да бъде трудно да разберат параметрите за проверка - това е минус. Услугата може да зарежда текст от посочения URL адрес.
  5. http://seogift.ru/content-analiz - услугата изчислява плътността на всяка словоформа (например словоформите работа и работа се разбират от услугата като 2 различни думи и плътността се изчислява отделно за всяка). Според нас изчисляването на плътността с помощта на този алгоритъм не е напълно правилно.
  6. http://site-submit.com.ua/ru/servis_analizing - услугата показва плътността на думите, без да взема предвид словоформите и понякога счита странни комбинации за думи (например две думи „юли 2014 г.“ се считат за една) . Използването на услугата за SEO цели е трудно.
  7. http://seotxt.com/service/content_analyzer/ - доста подробен анализ на плътността на ключовете. След въвеждане на URL адреса на сайта, той показва всички данни под формата на таблица, която показва наличието на думи в най-важните тагове (Title, description, keywords, H1, H2, B, I, A и ALT). Недостатъци на услугата: различните словоформи се считат за различни думи, стоп думите не се вземат предвид.
  8. http://be1.ru/stat/ - услугата ви позволява да проверявате основните параметри на сайта (TIC, PR и редица други) и, наред с други неща, изчислява броя на думите в текста, броя на уникални думи и плътност, но последният параметър се счита за "хитър": взема се съотношението на броя на срещанията на една дума към броя на лемите, които се срещат в текста. Според нас този метод на изчисление надценява индекса на плътност.

Програми за анализ на плътността на думите

В допълнение към онлайн услугите за анализ на съдържанието на сайта има програми, които изпълняват подобни функции. Най-известните от тях са:

  • Semonitor е мощен SEO инструмент. Тази програма има html анализатор, именно той ви позволява да проверите плътността на ключовите думи на страниците на сайта. Програмата е платена, цената зависи от версията и броя на компонентите. Демо версията може да бъде изтеглена от semonitor.ru
  • CS Yazzle - програмата ви позволява да събирате външни връзки към сайта, да анализирате нивото на конкуренция за заявки и да изпълнявате редица други функции, включително проверка на честотата на думите на страницата. Програмата е платена, можете да я изтеглите от сайта yazzle.ru

Описахме най-популярните услуги за проверка на плътността на ключовите думи. Формулите за изчисляване на плътността са различни за различните услуги, както и получените резултати. По какъв метод да се изчисли плътността, да се вземат предвид или не спирачните думи, да се изчисли плътността на всяка дума поотделно или не - всеки SEO специалист трябва да реши сам.

Начинаещите оптимизатори често задават въпроси относно честотата на заявките. Какво означава MF, LF и HF? Възможно ли е темата на сайта да повлияе на присвояването на заявките към някой от интервалите? и т.н. В тази статия ще се опитам да дам изчерпателни отговори на тези въпроси.

Каква е честотата на заявките

Различните заявки имат различна популярност сред интернет потребителите. Някои заявки се дават на търсачките само няколко пъти месечно, докато други са няколко хиляди или дори десетки хиляди. Колкото по-често се използва тази заявка, толкова по-висока е нейната честота.

Как да разберете честотата на заявка

За да разберете честотата на конкретна заявка, можете да използвате няколко специални услуги.

Честотата на заявките в Yandex можете да намерите на wordstat.yandex.ru. За да направите това, въведете ключовата дума, която ни интересува, в лентата за търсене и щракнете върху бутона „Избор“. Yandex ще покаже колко пъти потребителите са задавали заявки, съдържащи думите, които сте посочили.

Както можете да видите, за заявката търсачкатова е 365398 импресии на месец. Доста впечатляващо число. Въпреки това, както бе споменато по-горе, това е сумата от всички заявки, съдържащи тези думи. За да разберете колко пъти е зададена заявка в определена форма, е необходимо да я поставите в кавички и да поставите удивителен знак пред всяка дума. По този начин трябва да въведете в лентата за търсене "! система за търсене".

Както можете да видите, има само 3705 импресии на месец.

За да разберете колко пъти този въпрос е бил зададен от Google, отидете на https://adwords.google.bg. Тук всичко е точно както при въвеждане на ключова дума и натискане на „Търсене“.

Единствената разлика е, че за да намерите честотата на ключова дума в конкретна форма, трябва да поставите отметка в квадратчето „Типове на съвпадението“ срещу „фразово.

Класификация на заявките за търсене по честота

Сред оптимизаторите е обичайно всички заявки да се разделят на три категории в зависимост от тяхната честота. Това са "нискочестотен", "средночестотен" и "високочестотен", съкратено LF, MF и HF.

  • Високочестотни заявки - HF, това са думите или фразите, които са най-често търсени в тази тема, така да се каже, най-популярните. Прието е всички заявки с честота от 10 000 или повече да се считат за високочестотни. По правило това са заявки от една дума като „телевизор“ или „кола“ и т.н.
  • Средночестотна заявка - MF, това са заявки с честота от 1000 до 10 000. Обикновено това са многословни заявки, по-специфични от HF, например "купете телевизор"
  • Нискочестотни заявки - LF, това са заявки с честота до 1000. Това е най-специфичният тип заявки като: „купете телевизор LG в Москва“.

Е, това е всичко, което исках да ти кажа днес. Между другото, наскоро попаднах на добра компания в Интернет, която предоставя услуги за наемане и хостване на сървъри. Ако някой се интересува, ето връзката http://www.di-net.ru/collocation/colocation/. Цените им ми харесаха.